Najväčšia chyba pri snahe zarobiť na youtube
Ok, aká je tá najväčia chyba?
Najväčšia chyba je pristupovanie k zarábaniu na youtube ako k showbiznisu a nie ako k nástroju, ktorý mi má priniesť zákazníka.
Áno, rozumiem, že napríklad vyššie zmienený PewDiePie je dokonalý posterboy pre zárobky na youtube a ľahko prídeme k dedukcii, že takto to na youtube funguje, ale opak je pravdou. PewDiePie je jedným z milióna ľudí, ktorým to vyšlo a na jedného úspešného entertaiment youtubera máte tisíce a tisíce ďalších, ktorí nezarobia ani drobné. Pustiť sa do tohto štýlu videí kôli peniazom je rovnaké, ako pustiť sa do herectva kôli Leošovi Marošovi. Áno, Leoš Mareš je tiež milionár, ale to nič nemení na tom, že drvivá väčšina hercov trie biedu.
Upozorňujem, že nechcem nikoho odhovárať… ak chcete robiť youtube kanál o hraní hier, prankoch na ulici, alebo čomkoľvek inom, nie je ma nič do toho iba prizvukujem, že by ste to mali robiť s cielom zabaviť sa a robiť to preto, že vás to baví, nie preto že z toho očakávate finančný osoh, keďže šanca na úspech je tam podobná, ako šanca, že vyhráte v lotérii.
Dôvod prečo to tak je, je, že pri takýchto videách máte nešpecifikované publikum s nejednotnými záujmami a preto im neviete ponúknuť nič iné, ako merchandising (tričká, nálepky, šiltovky a mikiny).
A v tejto poslednej vete sa skrýva skutočná odpoveď na tom, ako zarobiť na youtube.
Pre zisky z youtube nepotrebujete návštevnosť v miliónoch…
Potrebujete návštevníkov s špecifickými problémami a ponúknuť im riešenie
Zarábanie na youtube je ako každý iný biznis.
Pre zarobenie množstva peňazí nepotrebujete milióny návštevníkov o ktorých dokopy nič neviete. Stačí vám naopak niekoľko stoviek, alebo tisícok návštev od návštevníkov, ktorí majú špecifické otázky, alebo problémy, na ktoré im viete na vašom youtube kanále dať odpoveď (a zarobiť na tom).
A aby som nemlátil prázdnu slamu, poďme rovno ku konkrétnym príkladom…
Recenzie produktov
Prvá kategória, ktorú spomeniem, sú recenzie produktov. Ide o jednoduchý systém… Rovnako ako vás pri výbere elektroniky, počítaču, notebooku, alebo čohokoľvek iného zaujíma, ktorý z množstva produktov je najlepší, rovnaké otázky si kladú každý deň milióny ľudí na celom svete.
Zarábanie cez youtube tvorbou video recenzií prebieha tak, že natočíte video v ktorom podrobne opíštete výhody a nevýhody nejakého produktu a následne vaších divákov odkážete na obchod, kde si daný produkt môžu v prípade záujmu kúpiť.
Zisk dosahujete tým, že ich do e-shopu posielate skrz takzvaný affiliate odkaz (v preklade to znamená partnerský odkaz), za čo vám e-shop v prípade, že daný produkt naozaj kúpia, vyplatí províziu. Štandardne sa provízie pohybujú v rozmedzí 4 až 7 percent.
Príklad v praxi: Recenzia na konzolu xBox s odkazom na amazon v popisku videa
Affiliate kampane
Jedná sa tu v podstate o to isté, ako recenzovanie štandardných produktov, s tým rozdielom, že sa zameriate na menej známe produkty s vyššou odmenou za sprostredkovanie zákazníka. Konkrétne ide napríklad o videá porovnávajúce a odporúčajúce hostingy, kde vám väčsina firiem v USA za každého jedného privedeného zákazníka, ktorý sa skrz váš partnerský odkaz zakúpi ich hosting zaplatí províziu v rozmedzí 50 až 100 usd.
Ľudia takýmto spôsobom propaguju hostingy, doplnky výživy a infoprodukty, pôžičky a mnoho iných produktov a služieb s obrovskými odmenami za privedenie zákazníka.
Príklad v praxi: Porovnanie medzi hostingom od firmy Hostgator a GoDaddy
„Ako na to“ Návody
Posledným spôsobom, ktorý spomeniem je točenie takzvaných „ako na to“ videí.
V tomto type videí pomáhate zákazníkom riešiť rozne problémy typu:
- ako nainštalovať webovú stránku na hostingový server
- ako si spraviť skvelý účes
- ako si spraviť make-up
- ako si gélovať nechty
- ako vyčistiť topánky
- ako opraviť rozbitý displej na telefóne
- atď. atď. atď.
Všimnite si, že každá z daných kategórii obsahuje konkrétne problémy a konkrétne riešenia, na ktorých viete zarobiť peniaze…
- V prípade, že diváka učíte, ako vytvoriť webovú stránku, viete ho rovno skrz affiliate odkaz odkázať na webovú stránku, kde si môže kúpiť doménu a hosting a založiť nový web.
- V prípade, že natočíte video o oprave iPhone, viete zákazníka obratom odkázať na web, kde si vie kúpiť potrebné vybavenie (displej, šrúbovák, skrutky) na opravu iPhonu.
- V prípade že natočíte video o make-upe, alebo tvorbe gélových nechtov, viete diváčku odkázať na web (opäť váš, alebo skrz affiliate odkaz), kde si môze zakúpiť makeup, alebo príslušenstvo, ktoré vo videu používate vy.
Príklad: Video, ako opraviť displej na iPhone
Všimnite si ten pattern…
Nesnažíte sa osloviť každého, snažíte sa osloviť ľudí s konkrétnymi otázkami.
Áno, takýto prístup k youtube nie je to tak fancy ako natáčanie videí o hraní minecraftu, alebo pranky na ľudí na ulici ale na rozdiel od nich vám stačí mnohonásobne menšia návštevnosť, aby ste vytvorili rovnaký zisk.
Stačí vám k tomu čas, poriadný plán a viete s tým začať aj vy…
Keďže predpokladám, že máte ešte zopár otázok, na ktoré som konkrétne nezodpovedal, poďme na to.
Ako si nájsť tému na ktorú natočiť video?
Pri tvorbe videa budete chcieť nájsť tému, ktorá je dostatočne vyhľadávaná a zároveň v nej viete byť konkurenční.
Množstvo mesačných hľadaní jednotlivých výrazov si viete skontrolovať skrz Google keyword planner.
Konkurenciu si viete skontrolovať pomocou produktov ako market samurai, semrush, alebo ahrefs, čo je však na dlhšiu tému a preto o tom napíšem článok neskôr.
Ako zostrihať video?
Drvivá väčšina ľudí, čo poznám využíva Camtasiu, ktorá je zdarma. Ja využívam iMovie na macbooku.
Ako video spropagovať?
Google a youtube pri posudzovaní toho, ako vysoko vaše video umiestnia pozerajú na niekoľko faktorov, a to konkrétne:
Bounce rate: Koľko ľudí z vašeho videá okamžite odíde, a koľkí ho zostanú sledovať
Viewer retention: koľko minút vaši diváci zostanú sledovať vaše videá
Množstvo spätných odkazov smerujúcich na vaše video: Čim viac ľudí vaše video zdiela na blogoch, vo fórach a v článkoch, tým je v očich google a youtube pokladané za populárnejšie
Množstvo zdielaní na sociálnych sieťach: Čim viac ľudí vaše video zdieľa na twittri, facebooku a google plus, tým je v očiach google a youtube relevantnejšie
..tu už ša bavíme o SEO a Youtube SEO, čo je opäť komlikovanejšie .
A nakoniec najdôležitejšia otázka…
Koľko sa dá na youtube zarobiť?
Všetko záleží od výberu témy. Ten „hejt“ na virálne videá v začiatku článku nie je preto, že by som ich nemal rád (práve naopak), je to čisto preto, že robiť to s cieľom zárobku je to hlúposť.
Celý problém je, že v tomto prípade by ste boli odkázaní na odmenu za reklamu zobrazovanú pri vašich videách, za ktorú dostanete okolo 3000 dolárov za každých milión zobrazení vášho videa. Následne tu je možnosť už iba merchandisingu, ale ten hoci na tom nie je s maržami až tak zle, potrebovali by ste najprv dosiahnúť naozaj obrovskú popularitu ak by ste z neho chceli skutočne žiť.
Naproti tomu, u affiliate propagovania je to oveľa jednoduchšie, keďže si viete zrátať jednotlivé položky.
Povedzme, že budete vedieť predať hosting jednému z 100 divákov. Odmenu za každý predaj budete mať na úrovni 50 eur. V tom prípade vám stačí 1000 návštevníkov na vašom videu mesačne, aby ste ziskali pasívny príjem 500 eur (pričom na tých istých 500 eur by ste potrebovali okolo 200 tisíc zobrazení vášho virálneho videa každý mesiac).
Ani takéto affiliate videá nie sú bez konkurencie a taktiež si úspech musíte vydrieť, ale vydrieť si návštevnosť 1000 ľudí mesačne bude vždy 200x jednoduchšie, ako získať 200 tisíc návštev mesačne.
Zdroj : writepower.sk