Každý vyhľadávač sa skladá z robota (crawler, spider, bot) a z webového rozhrania. Robot má za úlohu sliediť po internetových stránkach, sťahovať súbory a indexovať ich. Indexovanie znamená spracovávanie súborov a ich ukladanie do databázy. Teda, index vyhľadávača je databáza web stránok uspôsobená tak, aby sa v nej dalo hľadať.
Pokiaľ web stránka nie je v indexe vyhľadávača (nie je indexovaná), nemôže byť ani vo výsledkoch vyhľadávania. Google, Yahoo alebo iný vyhľadávač nevie o tom, že stránka vôbec existuje, preto ju nemôže ani ohodnotiť a zobrazovať vo výsledkoch.
Ako dostať web stránky do Google indexu?
Existuje tzv. Google Add URL formulár (a jeho ekvivalenty v iných vyhľadávačoch), kde si môžete web manuálne pridať. Je však celkom pravdepodobné, že Google len na základe tohto formulára web stránky nebude indexovať. Okrem toho, indexácia by nemala byť cieľom, pretože sama o sebe nezaručuje, že sa web vo výsledkoch hľadania aj bude ukazovať.
Všeobecne, spôsob, ako dostať web stránky do vyhľadávania (do indexu), je pre všetky vyhľadávače rovnaký. Na web stránku musí smerovať odkaz z už indexovanej stránky. Ak takou stránkou disponujete, stačí, ak z nej odkážete na novú a roboty vyhľadávačov si ju nájdu. Ak žiadne takéto stránky nemáte, musíte sa o získanie odkazov postarať inak.
Najrýchlejšie sú indexované blogy alebo fóra, ktoré ponúkajú RSS. Nový článok/príspevok sa môže do indexu dostať do niekoľkých minút až desiatok sekúnd.
Ako často je stránka indexovaná?
Frekvencia indexovania je pre každú stránku rôzna a závisí predovšetkým na dvoch faktoroch:
- PageRank – PageRank určuje relatívnu dôležitosť stránky. Dôležitejšie stránky zasluhú častejšiu indexáciu, preto stránky s vyšším PageRankom sú indexované častejšie.
- Frekvencia zmeny obsahu – Keďže vyhľadávače chcú, aby bol ich index čo najčerstvejší/najaktuálnejší, stránky, ktoré menia často obsah, indexujú častejšie než tie, ktorých obsah sa nemení vôbec.
Frekvencia indexovania sama o sebe nemá dopad na umiestnenie vo vyhľadávaní, avšak častejšie indexovanie môže mať význam u stránok, ktoré sa často menia.
Kde zohnať odkazy?
V podstate pre potreby indexácie je jedno, odkiaľ odkaz získate. Či už z nejakého fóra, z katalógov, zo spriateľených webov, či iného zdroja. Rýchlosť zaindexovania stránky bude závisieť od toho, aký vysoký má odkazujúca stránka PageRank a ako často je robotom navštevovaná.
Zdroj: seochat.sk